نجوم و فضا در پورتال خبری خبرتیوب شامل بروزترین اخبار و تصاویر مرتبط با فضا ، آسمان، ستاره شناسی، منظومه شمسی، سیارات و کرات مختلف

تبلیغات
فضاپیمای ناسا نمونه های جمع آوری شده از سیارک بنو را به خارج از فضاپیما می ریزد

ناسا هفته گذشته اعلام کرده بود که فضاپیمای OSIRIS-REX توانسته نمونه‌هایی را از سیارک بنو جمع آوری کند. اما اکنون به نظر می رسد این فضاپیما نتوانسته نمونه های جمع آوری شده را حفظ کند و در حال رها کردن نمونه های سیارک بنو در فضا است.

نوکیا و ناسا برای ارتقای شبکه مخابراتی ماه همکاری می‌کنند

نوکیا یکی از شرکت‌هایی است که علاقه شدیدی به تصاحب ماه دارد. این شرکت تاکنون به‌صورت جدیدی علاقه خود به توسعه فناوری در مأموریت‌های قمری را نشان داده است. در سال ۲۰۱۸، این شرکت روی سیستمی کار می‌کرد که بتواند ارتباط LTE را برای هر کسی روی ماه ممکن کند. حال ناسا قصد دارد تا مبلغ ۱۴٫۱ میلیون دلار به ن...

کشف سیاره‌ای که یک سال در آن ۳٫۱۴ روز طول می‌کشد

دانشمندان به‌تازگی در آسمان‌ها موردی جذاب را کشف کرده‌اند که با ریاضیات اتفاق دارد. آنها موفق به کشف یک سیاره فراخورشیدی شده‌اند که هر ۳٫۱۴ روز یک دور به دور ستاره خود می‌گردد. این سیاره که اندازه‌ای برابر با زمین دارد به خاطر دوره گردشش که شامل عدد π است، پی ارث (Pi Earth) نامیده شده است.

ناسا از آغاز چرخه جدید فعالیت های خورشیدی خبر داد

ناسا اعلام کرد لکه های جدیدی که روی خورشید مشاهده شده است نشان می‌دهد که این ستاره وارد چرخه جدید فعالیت خود شده.  علاوه بر ناسا نوع NOAA نیز شروع فعالیت جدید چرخه خورشیدی را تایید کرده است.

کشف نشانه هایی از حیات در سیاره ناهید

ستاره شناسان از وجود فسفین در جو ناهید خبر داده اند. انجمن نجوم سلطنتی طی بیانیه ای اعلام کرده است وجود فلسفین نشان دهنده حیات در سیاره ناهید خواهد بود.

کشف نشانه‌هایی از حیات در ونوس

به‌تازگی اتفاقی عجیب روی داده است. دانشمندان در فضای ابری اطراف ونوس گازی سمی و نادر با نام فسفین را کشف کرده‌اند. این گاز معمولاً در پروسه تجزیه یک ماده زیستی تولید می‌شود. با استناد به محققان، در حال حاضر هیچ‌گونه توجیه دیگری برای وجود فسفین خالص در ونوس وجود ندارد.

ستاره شناسان موفق به کشف قویترین میدان مغناطیسی جهان شدند

ستاره شناسان در حال بررسی سیگنال های پرتو ایکس مربوط به یک ستاره نوترونی بودند که متوجه یک میدان مغناطیسی قوی شدند. میدان مغناطیسی مربوط به این ستاره دهها میلیون برابر قوی تر از میدان مغناطیسی ایجاد شده در آزمایشگاه های زمین بوده و به نوعی قویترین میدان مغناطیسی جهان محسوب می شود.

محققان نوعی گاز مرموز را در اطراف مرکز کهکشان راه شیری کشف کردند

محققان استرالیایی موفق به کشف نوعی گاز مرموز شدند که در اطراف مرکز کهکشان راه شیری پخش شده بود.

محققان صد جرم خنک را در اطراف خورشید شناسایی کردند

ستاره شناسان با کمک تلسکوپ کک در هاوایی توانستند اجرامی خنک در اطراف خورشید رصد کنند.

کشف سریع ترین ستاره کهکشان راه شیری

دانشمندان موفق شدند سریع ترین ستاره در کهکشان راه شیری را شناسایی کنند. این ستاره با سرعتی حدود ۸ درصد سرعت نور در حال حرکت می باشد. محل قرارگیری این ستاره در نزدیکی مرکز کهکشان راه شیری است.