نجوم و فضا در پورتال خبری خبرتیوب شامل بروزترین اخبار و تصاویر مرتبط با فضا ، آسمان، ستاره شناسی، منظومه شمسی، سیارات و کرات مختلف

ماموریت فضانوردان در ماه از قطب جنوب آن آغاز می‌شود

ناسا اعلام کرد در صورت انجام ماموریت به ماه در سال ۲۰۲۴ شروع این ماموریت از بخش قطب جنوب این قمر آغاز خواهد شد.

دانشمندان از خداحافظی قمر دوم زمین خبر دادند

قمر دوم زمین که یک جرم کوچک از باقی مانده پیشران یک موشک است تا هفته آینده با زمین خداحافظی خواهد کرد. اصطلاحاً قمر دوم زمین پس از اینکه برای بار آخر به زمین نزدیک میشود، به طور کامل مدار زمین را ترک کرده و به سمت فضا خواهد رفت.

ناسا قصد دارد یک هتل فضایی مداری با جاذبه مصنوعی در مدار نزدیک زمین راه اندازی کند

ناسا قصد دارد اولین هتل فضایی مداری خود را با قابلیت جاذبه مصنوعی در مداری نزدیک به زمین راه اندازی کند. ساخت این هتل با کمک یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ناسا و با هدف ارسال مهمانان و پیاده روی های فضایی انجام می گیرد.

محققان موفق به مطالعه لایه های درونی خورشید با کمک امواج مغناطیسی شدند

محققان در مطالعات اخیر خود توانستند با کمک مشاهدات تلسکوپ نیومکزیکو ایالات متحده و داده های مربوط به ماهواره های زمینی به شناسایی امواج مغناطیسی در لایه میانه خورشید و همچنین ذرات یونیزه شده در بخش داغ آن بپردازند.

نصب آنتن جدید ۳۴ متری ناسا برای ارتباط با شبکه فضای دوردست

ناسا دیش جدیدی را به قطر ۳۴ متر نصب کرده که با کمک قابلیت اتصال به چندین باند فرکانسی می تواند امکان برقراری ارتباط با فضاپیماهای دوردست را فراهم کند. این آنتن با استفاده از این قابلیت می تواند ارسال و دریافت پیام به فضاپیما ها را در اعماق فضا با استفاده از پهنای باند شبکه بهبود ببخشد.

ستاره شناسان از کشف دو کهکشان رادیویی غول پیکر خبر دادند

ستاره شناسان موفق به کشف دو کهکشان رادیویی غول پیکر شدند که به عنوان بزرگترین اجرام آسمانی شناخته شده محسوب می‌شوند. این کشف بزرگ توسط تلسکوپ رادیویی MeerKAT در آفریقای جنوبی انجام گرفته است. به گفته ستاره شناسان این دو کهکشان حدود ۶۲ برابر از کهکشان راه شیری بزرگتر هستند.

دانشمندان احتمال می دهند امواج گرانشی مربوط به پس زمینه جهان را کشف کرده اند

دانشمندان از احتمال کشف امواج مربوط به پس زمینه جهان خبر دادند. کشف این امواج گرانشی می تواند در آینده به درک جامع از کیهان کمک کند.

روز اول سال 1400 با عبور یک سیارک از کنار زمین همراه خواهد بود

مدیر انجمن نجوم ایران اعلام کرد روز اول سال ۱۴۰۰ در ایران همزمان با عبور یک سیارک از کنار زمین خواهد بود.

ستاره شناسان یک ابرزمین سنگی در اطراف یک ستاره قدیمی کهکشان راه شیری کشف کردند

ستاره شناسان در رصد های اخیر خود یک ابرزمین سنگی کشف کردند که در حال چرخش به دور ستاره خود بوده است.

ناسا از آمادگی فضاپیمای اوریون برای سفر به ماه خبر داد

ناسا اعلام کرده  فضاپیمای اوریون برای سفر به کره ماه آماده است. این فضاپیما ساخته شرکت لاکهید مارتین بوده و اکنون مراحل آزمایش خود را طی می‌کند. فضاپیمای اوریون قرار است طی پروژه آزمایشی آرتمیس در سال ۲۰۲۱ به ماه ارسال شود.